Soru Sor...!

CEVAP » Genel

Ebeveyn ve okul görevlilerine Öneriler - Çocuklar

(1 post)
  1. cevapci
    Key Master


    İşte daha sağlıklı bir okul öğle yemeği için bazı aşamalar:
    Yağları Azaltın
    Yağsız süt tozu ya da düşük kalorili süt kullanın. Dondurmadan ziyade so­ğuk süt, dondurulmuş dü­şük kalorili yoğurt ya da sütsüz dondurma verin. Te­reyağını margarinle değişti­rin.
    Az yağlı kalorili (% 15) sığır eti ve et kullanın. Be­sinleri kızartmaktan ziyade ızgara yapın ya da pişirin.Lifleri Arttırın
    Pişirirken kepekli buğ­day unu kullanın. Ekmekle­re kepek ve yulaf ekleyin.
    Düzenli olarak salata verin.
    Sodyumu Azaltın
    Tuzu azaltın, sarmısak ya da soğan tozu yerine ta­ze sarmısak ve soğan kulla­nın. Tuzlukları masadan kaldırın. Çorbalara da az tuz koyun.
    Kalori ve Şekeri Azaltın
    Daha az şeker kullanın. Mümkün olduğu kadar şekerlendirilmemiş meyve suyu içirin. Pişirilen tatlılar­dan daha küçük porsiyon­larda servis yapın.

    6 years once