Soru Sor...!

CEVAP » Genel

Fiziksel aktivitenin faydaları

(1 post)
  1. cevapci
    Key Master

    Fiziksel aktivite herkes için iyidir ama eğer diyabet hastasıysanız, sizin açınızdan özellikle önem taşır. Düzenli egzersiz size şu konularda yardımcı olabilir:

    Kanınızdaki şeker miktarını daha iyi kontrol altında tutabilirsiniz. Aktivite sırasında vücudunuz şekeri daha hızlı bir şekilde tüketir.

    Depolanmış fazla enerjiyi tüketerek vücut ağırlığınızı kontrol altına alabilirsiniz. Egzersiz ve yemek planlanması, istediğiniz vücut ağırlığına ulaşıp bunu devam ettirmenizde size beraberce yardımcı olur. Bölüm 2′de öğrendiğiniz gibi eğer kilo fazlanız varsa ve Tip II diyabet hastasıysanız zayıflamak, hastalığınızın daha iyi kontrol altına almanın önemli bir yoludur.

    Genel sağlık durumunuzu düzeltebilirsiniz. Düzenli fiziksel aktivite, kan dolaşımınızı ve tansiyonunuzu olumlu yönde etkiler. Kalbinizi ve akciğerlerinizi kuvvetlendirir.

    Fiziksel ve duygusal olarak kendinizi daha iyi hissedersiniz. Düzenli fiziksel

    aktivite enerji düzeyinizi artırır. Ayrıca ruhsal gerilimi azaltarak stresle daha kolay başa çıkmanıza yardım eder.

    Tip I Diyabette Egzersizin Riskleri

    1 – Uzun süreli egzersiz sırasında ve sonrasında kan şekeriniz düşebilir. (Egzersizden sonra 30 saate kadar kan şekeriniz düşebilir.)

    2- Aşırı yorucu egzersiz kan şekerinde yükselmeye sebep olabilir.

    3- Kan şekeriniz çok yüksek ise egzersiz, kan şekerinizde daha çok yükselmeye sebep olabilir.

    4- Egzersiz sırasındaki kan basıncınız diyabetli olmayanlardan daha çok yükselebilir.

    5- Göz, böbrek ve akciğer problemleriniz varsa, bu bozukluklar daha da kötüleşebilir.

    Tip II Diyabette Egzersizin Riskleri

    1- Ayak yaraları (bilhassa sinir tutulumunuz varsa) oluşabilir.

    2- Kalp krizi başlatabilir.

    3- Egzersiz sırasındaki kan basıncı, diyabetli olmayanlardan daha çok yükselebilir.

    4- Göz, böbrek ve akciğer problemleri varsa, bu bozukluklar daha da

    kötüleşebilir.

    4 years once