Soru Sor...!

CEVAP » Genel

Okul Çağın ve Çocuğun beslenmesi

(1 post)
  1. cevapci
    Key Master


    Çocuğunuz okul çağına geldiğinde alışkan­lıklarını edinmekte olacaktır. Okul çağı, bu dö­nemde başlatılan sağlıklı beslenme alışkanlık­larının edinilmesini sürdürmek için iyi bir dö­nemdir.
    Çeşitli besleyici gıdalar önerin. Şişmanlık yapmayan ve karbonhidratlar, lif açısından den­geli beslenmeye önem verin. Okul çağındaki ço­cuklar için, normal gelişimde faydalı olacak 1650-3000 kalori arasında günlük tüketim öne­rilmektedir. Aynı derecede önemli olduğundan, normal ağırlığı muhafaza etmek için düzenli fi­ziksel etkinlikleri artırın.
    Genelde, besleyici kılavuzlar çocuklar ve yetişkinler için aynıdır. Okul çağındaki çocuğu­nuza besleyici değeri yüksek çeşitli besinleryedirin. Çocuğunuz için besin çeşitliliği ve bu besinlerin hangi oranlarda alınması gerektiği hususunda yukarıdaki tabloya danışın.
    Evde çocuğunuzun beslenme hakkında öğ­rendiklerine kılavuzluk etmek için temel bes­lenme modelleri yapabilirsiniz. Bununla bera­ber, diyet örneğiniz ne kadar iyi ve tutarlı olur­sa olsun çocuğunuz, beraber oynadığı veya okula gittiği arkadaşlarından, dışardaki çocuk­lardan, okulun öğle programından ve basın­dan çelişkili mesajlar alıyor olacaktır. (Bkz: Diyet) Bu harici etkiler çocuğunuz olgunlaştıkça daha kuvvetle­necektir. Bununla beraber, çocuğunuzun seçim yapma yeteneği de kuvvetlenecektir.
    Kahvaltının önemli bir yemek olduğunu ço­cuğunuzun kavramasına yardımcı olun. Bu, okul otobüsünün erken gelmesinden dolayı kahvaltının yarıda kesilmesini önlemek için tüm ailenin erkenden kalkmasına değer. Okul­dan sonra çocuğunuz okulda kaybettiği enerji­yi yeniden kazanmak için bir şeyler yeme ihtiyacı duyabilir. Bununla birlikte, bu yemeğin tü­rünü ve miktarını kontrol edebilirsiniz, iyi bir seçim bir parça meyve, tamamiyie tahıldan yapılmış ekmek ya da düşük kalorili yoğurttur. Bu besinler çocuğunuzu akşam yemeğine ka­dar oyalamalı ancak akşam yemeği yerine geçmemelidir.
    Okul çağı çocuklarındaki en yaygın beslen­me sorunu, demir eksikliğine bağlı anemidir. Bununla beraber, çocuğunuz ürünleri, yağsız et, bütün tahıllar, balık, baklagiller, meyve ve sebze yerse, yeterli derecede demir, çinko ve diğer esas mineralleri alacaktır.

    6 years once